Amuzament si voiosie pentru tonifierea picioarelor tale

Cand eram mici obisnuiam sa vorbim cu picioarele, cu mainile ca si cand ar fi fost niste persoane. De-abia asteptam ocazia de a sari in mijlocul patului razand cu gura pana la urechi.

Cand eram mici obisnuiam sa vorbim cu picioarele, cu mainile ca si cand ar fi fost niste persoane. De-abia asteptam ocazia de a sari in mijlocul patului razand cu gura pana la urechi. Daca stam sa ne gandim eram foarte conectati cu corpul nostru pentru ca exploram ceea ce ne face realmente placere si ce ne aduce o stare de bine si ne facea sa radem cu gura pana la urechi.

Mai tarziu am aflat ca s-au facut studii stintifice despre cat de important este sa vorbesti cu corpul tau si ca ….reboundingul, ei bine – da, asa se numeste saritura pe salteaua aceea rotunda, cu picioruse este una dintre cele mai sigure metode de fitness in ceea ce priveste solicitarea  articulatiilor , protectia scheletului si una dintre cele mai eficiente din punct de vedere a reducerii celulitei, definirii muschilor, mobilizarii circulatiei limfatice, reducerii stressului, imbunatatirii echilibrului si …slabitului. O, si mai e ceva deloc de neglijat si anume timpul : 10 minute de sarit pe saltea ( adica 10 minute de rebounding ) echivaleaza cu 30 min jogging sau 50 min de alergare.

Daca nu aveti o astfel de saltea e buna si o coarda speciala pentru asa ceva. Efectele sunt similare.

Relaxarea cu picioarele in sus la 90 de grade sprijinite de un perete sau … Lumanarea binecunoscuta din copilarie, mai apoi din yoga sau alte antrenamente. Iti mai amintesti? Cred ca si tu ai invatat sa faci asta inainte de a stii sa vorbesti, probabil… Acum, pentru ca am mai crescut, ne amintim cum faceam si sa vedem ce ne aduce buuun.  In cazul pozitiei cu picioarele la 90 de grade este bine sa ai un inaltator de cca 15 cm sub sacrum pentru a evita tensionarea ce poate aparea acolo. Aparent, e o pierdere de timp…. dar cu miiiinunate efecte de imbunatatire a circulatiei venoase si limfatice dar si a… somnului, pentru scaderea inflamatiei, intarirea abdomenului, activarea metabolismului si relaxarea musculaturii spatelui, prevenirea umflarii picioarelor. Minunat, nu ? Doar relaxare…

Podul mic sau podul mare precum poate fiecare, e o binefacere pentru picioare, pentru intarirea muschilor, calmarea mintii si imbunatatirea digestiei, pentru flexibilizarea intregului corp.

Nu se poate sa nu fi incercat macar odata cel putin ce curiozitate 🙂 sau la indemnul profesoarei de sport .

*Nu incercati direct podul de sus fara incalzire si precautii – cum ar fi pernele – pentru evitarea impactului cu solul.

Mersul pe varfuri si in calcaie … da, da acela in care ne strambam si chicoteam si ne vaietam ,  flexibilizeaza articulatiile si imbunatateste musculatura, circulatia sangelui si a limfei precum si echilibrul, postura. Aminteste-ti cum faceai la gradinita , mentine procedura cateva minute si .. e perfect.

Bicicleta din lumanare sau chiar fizic cu velocipedul la plimbare, sau eliptica sau de alta natura tot bicicleta este. Desigur e mai bine si mai placut cand te plimbi in parc, insa si acasa lucreaza foarte bine musculatura picioarelor si tot organismul in ansamblu, linisteste mintea si sufletul.

Oricum te-ai juca, cere-le picioarelor tale sa faca ce le face placere, intreaba-le ce simt, cum ar vrea sa se miste, unde ar vrea sa mearga, cum ar vrea sa se imbrace, cu ce ar vrea sa se joace si observa ce se schimba in corpul tau si cu cata bucurie te poti alimenta din acest joc !

Spune-le si prietenilor tai :

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp